Browsing by Author "Ünal, Emre"
Now showing items 1-12 of 12
-
Altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimlerinin karşılaştırılması
Berk, Rıfat Ramazan (Niğde Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimleri ortaya konularak, birbirlerini yordama düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yazma eğiliminin, yazma kaygısının anlamlı bir yordayıcısı ... -
Birleştirilmiş sınıf ile ilgili yapılan çalışmaların sistematik bir literatür incelemesi
Saadet, Azime (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Çalışmanın amacı, birleştirilmiş sınıf uygulamasının yapıldığı okullarda karşılaşılan problemleri tüm yönleriyle ortaya koymak, geniş bir açıdan ele almak, bütün olarak değerlendirmek ve çözüm önerileri geliştirmektir. ... -
The determining the relationship between Turkish language teachers’ attitudes towards computer education and technology
Kahraman E.; Işeri, Kamil; Ünal, Emre (Kamla-Raj Enterprises, 2014)The purpose of this study is to examine the relationship between Turkish teachers’ attitudes towards computer-based training and technology.In this study, descriptive model has been used. The data were collected with ... -
Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
Tunç, İsmail (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada, Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığının 2012 yılında 4. sınıflarda okutulmak üzere ... -
Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
Tunç, İsmail (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada, Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığının 2012 yılında 4. sınıflarda okutulmak üzere ... -
İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Alternatif Ses Sıralamasının Etkililiğinin İncelenmesi
Babayiğit, Özgür (Niğde Üniversitesi, 2012)İlk okuma-yazma kişinin akademik geleceği ve ilerideki hayatı için kritik bir öneme sahiptir. Bireyin gelecekteki başarıları ve başarısızlıkları okuma becerisi ve yazma becerisi ile yakından ilişkilidir. İlköğretim Türkçe ... -
İlköğretim ikinci kademe öğretmen ve öğrencilerinin medya okuryazarlığına ilişkin görüşleri
Sur, Emine (Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)19. yüzyıl tüm dünyada önemli değişiklik ve gelişmelerin yaşandığı bir dönem olarak anılmaktadır. Bu yüzyılda matbaa keşfedilmiş ve kitle iletişim araçlarından ilki olan gazeteler ortaya çıkmıştır. Teknolojik gelişmeler ... -
İlköğretim ikinci kademede dil bilgisi konularının öğretimine ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri
Şahinci, Cihan (Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)Türkçenin doğru ve etkili kullanımında dil bilgisi öğretimi önemli bir yere sahiptir. Dil bilgisi öğretimi bir dilin bütün özelliklerini öğretip bunları uygulatmaya çalışmayı amaçlamaktadır. Ancak böyle olursa dil öğretimi ... -
Kelime duvarı yönteminin okuma dil becerisine etkisi
Demirtaş, Esra Nur (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Öğrencilerin birçoğu okuduğunu anlama sürecinde sorunlar yaşamaktadır. Okuduğunu anlama becerisi çoğu bireyler tarafından Türkçe derslerinde yaşanılan bir problem gibi düşünülmesine rağmen birçok derste etkili olarak ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından yordanması
Altunkeser, Filiz (Niğde Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)İlkokul çağındaki bireylerin yetiştirilmesinde büyük bir paya sahip olan sınıf öğretmenlerine, bu dönem içerisinde önemli roller ve görevler düşmektedir. Sınıf öğretmenlerinin görevlerini ve rollerini başarılı bir şekilde ... -
Sınıf öğretmenliği Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınavının alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
Arı, Sinan (Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Nitelikli öğretmen ihtiyacı ve istihdamı ülkemizin kuruluşundan bu yana güncelliğini kaybetmeyen bir konu olmuştur. Bu çalışma ile sınıf öğretmeni istihdamında, ilk kez 2014 yılında yapılan Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi ... -
Türkiye'de ilkokul eğitimi alan geçici koruma statüsündeki çocuklara verilen eğitim sorunları ve çözüm önerileri
Açıkgöz, Ayşegül (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Yüzyıllardır insanlar birçok etkenden dolayı göç etmiş, göç artık dünyada olağan bir durum haline gelmiştir. Türkiye Cumhuriyeti ise tarihinde birçok göç edene, sığınma talep eden birçok insana ev sahipliği yapmış, yapmaya ...