• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@ÖHÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Üretim Yönetimi ve Pazarlama
  • Yüksek Lisans
  • Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@ÖHÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Üretim Yönetimi ve Pazarlama
  • Yüksek Lisans
  • Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımlarının Satın Alma Davranışlarının Demografik Özelliklerine Göre Karşılaştırılması

Thumbnail

View/Open

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ.pdf (1.309Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2018

Author

Öztürk, Kezban

Metadata

Show full item record

Citation

ÖZTÜRK, Kezban (2007), “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımlarının Satın Alma Davranışlarının Demografik Özelliklerine Göre Karşılaştırılması”, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.

Abstract

Bugün internet dünyasında bireylerin vazgeçemediği öge olarak hızla gelişen iletişim teknolojilerinden biri sosyal medyadır. Sosyal medya, kendi içinde üretip, içeriklerini yayınlayıp, çevrimiçi paylaştığı bir ağdır. Sosyal medya pazarlaması, sosyal medya sitesinin kullanımı ile internet üzerinden işletmenin ürün ve hizmetin tutundurması olarak ortaya koymuştur. Sosyal medya pazarlaması yeni içeriklerin keşfi ve güçlü ilişkiler kurmasıyla işletmelerin pazarlamasında tercih etmektedirler. Tüketici davranışı sosyal medyada bireylerin veya grupların istek ve ihtiyaçlarını karşılamaları amacı ile ürünlerin ve hizmetlerin ne zaman, nerede ve nasıl alınıp, kullanıldığı ve dağıtıldığı işletmeler için önemlidir. Bu nedenle sosyal medyanın tüketici davranışına etkisini incelemek gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri ve tercih ettikleri sosyal medya araçlarının satın alma davranışlarında farklılığa yol açıp açmadığının belirlenmesidir. Çalışmanın teori bölümünde; sosyal medya kavramı, sosyal medya pazarlaması, sosyal medyanın tüketici davranışlarıyla olan ilişkisi incelenmiştir. Araştırma bölümünde; üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarının satın alma davranışına etkisini belirlemek amacı ile öğrencilere anket uygulanmıştır. 500 öğrencinin verdiği yanıtlar sonucunda veriler SPSS 18 paket programıyla analiz edilmiştir. Bu araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin satın alma sürecinde sosyal medya araçlarından etkilendiklerini ortaya çıkarmıştır.
 
Today, social media is one of the rapidly-growing communication technologies in the world of internet on which individuals cannot give up. Social media is a network that generates, publishes, and shares its content online. Social media marketing is defined as the online promotion of products and services along with the use of social media websites over the Internet. Social media marketing is preferred in the marketing of businesses along with the discovery of new content and formation of strong relationships. Consumer behavior is crucial for businesses to meet the wishes and needs of individuals or groups on the social media over which products and services are bought, used, and distributed. For this reason, it is necessary to examine the effect of social media on consumer behavior. This research study aims to determine whether or not the demographic characteristics of university students and the social media tools they prefer result in any impact on their purchasing behaviors. In the theoretical section of the study; the social media concept, social media marketing, and the relationship between social media and consumer behavior are explicated. In the analysis section; a questionnaire survey method is applied to university students with the aim of determining the effect of social media usage on their purchasing behaviors. SPSS 18 software is employed to analyze the questionnaire survey data obtained from 500 respondents. The study concludes that consumer behaviors of university students are influenced by social media tools during their purchasing process …
 

URI

https://hdl.handle.net/11480/661

Collections

  • Tez Koleksiyonu [44]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@ÖHÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Niğde Ömer Halisdemir University || OAI-PMH ||

Ömer Halisdemir Üniversitesi Sabiha Şahenk Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Niğde, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
DSpace@ÖHÜ by Niğde Ömer Halisdemir University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@ÖHÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.