Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarının satın alma davranışlarının demografik özelliklerine göre karşılaştırılması
Citation
Öztürk, K. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarının satın alma davranışlarının demografik özelliklerine göre karşılaştırılması. (Yüksek Lisans Tezi) Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, NiğdeAbstract
Bugün internet dünyasında bireylerin vazgeçemediği öge olarak hızla gelişen
iletişim teknolojilerinden biri sosyal medyadır. Sosyal medya, kendi içinde üretip,
içeriklerini yayınlayıp, çevrimiçi paylaştığı bir ağdır.
Sosyal medya pazarlaması, sosyal medya sitesinin kullanımı ile internet
üzerinden işletmenin ürün ve hizmetin tutundurması olarak ortaya koymuştur. Sosyal
medya pazarlaması yeni içeriklerin keşfi ve güçlü ilişkiler kurmasıyla işletmelerin
pazarlamasında tercih etmektedirler.
Tüketici davranışı sosyal medyada bireylerin veya grupların istek ve
ihtiyaçlarını karşılamaları amacı ile ürünlerin ve hizmetlerin ne zaman, nerede ve
nasıl alınıp, kullanıldığı ve dağıtıldığı işletmeler için önemlidir. Bu nedenle sosyal
medyanın tüketici davranışına etkisini incelemek gerekmektedir.
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri ve
tercih ettikleri sosyal medya araçlarının satın alma davranışlarında farklılığa yol açıp
açmadığının belirlenmesidir. Çalışmanın teori bölümünde; sosyal medya kavramı,
sosyal medya pazarlaması, sosyal medyanın tüketici davranışlarıyla olan ilişkisi
incelenmiştir. Araştırma bölümünde; üniversite öğrencilerinin sosyal medya
kullanımlarının satın alma davranışına etkisini belirlemek amacı ile öğrencilere anket
uygulanmıştır. 500 öğrencinin verdiği yanıtlar sonucunda veriler SPSS 18 paket
programıyla analiz edilmiştir. Bu araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin satın
alma sürecinde sosyal medya araçlarından etkilendiklerini ortaya çıkarmıştır. Today, social media is one of the rapidly-growing communication
technologies in the world of internet on which individuals cannot give up. Social
media is a network that generates, publishes, and shares its content online. Social
media marketing is defined as the online promotion of products and services along
with the use of social media websites over the Internet. Social media marketing is
preferred in the marketing of businesses along with the discovery of new content and
formation of strong relationships. Consumer behavior is crucial for businesses to meet
the wishes and needs of individuals or groups on the social media over which
products and services are bought, used, and distributed. For this reason, it is necessary
to examine the effect of social media on consumer behavior. This research study aims
to determine whether or not the demographic characteristics of university students and
the social media tools they prefer result in any impact on their purchasing behaviors.
In the theoretical section of the study; the social media concept, social media
marketing, and the relationship between social media and consumer behavior are
explicated. In the analysis section; a questionnaire survey method is applied to
university students with the aim of determining the effect of social media usage on
their purchasing behaviors. SPSS 18 software is employed to analyze the
questionnaire survey data obtained from 500 respondents. The study concludes that
consumer behaviors of university students are influenced by social media tools during
their purchasing process.
Collections
- Tez Koleksiyonu [44]