• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@ÖHÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Sosyoloji
  • Yüksek Lisans
  • Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@ÖHÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Sosyoloji
  • Yüksek Lisans
  • Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuk haklarının gelişiminde okul öncesi eğitiminin yeri ve önemi "Ankara örneği"

View/Open

Çocuk haklarının gelişiminde okul öncesi eğitiminin yeri ve önemi Ankara örneği.pdf (3.106Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Aydınlık, Aydan

Metadata

Show full item record

Citation

Aydınlık, A. (2017). Çocuk haklarının gelişiminde okul öncesi eğitiminin yeri ve önemi Ankara örneği. (Yüksek Lisans Tezi) Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde

Abstract

Çalışmanın temel amacı, okul öncesi öğretmenlerinin çocuk haklarına yönelik tutumlarının okul öncesi öğretmen adaylarının tutumlarından farklı olup olmadığını saptamaktır. Bu araştırmanın ikincil amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının ve okul öncesi öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin tutumlarını cinsiyete göre incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu ODTÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi'nin Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü lisans programı 1. ila 4. sınıflarına devam eden ve araştırmaya katılmaya istekli 66 öğrenci oluşturmuştur. Ayrıca, karşılaştırma yapabilmek amacıyla, Ankara ilinde, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı çeşitli okullarda çalışan araştırmaya katılmaya istekli Okul Öncesi Öğretmeni (80 çalışan) araştırma grubuna dâhil edilmiştir. Böylece, araştırmanın çalışma grubunda toplam 146 katılımcı yer almıştır. Katılımcıların çocuk haklarına ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla, daha önce Yasemin Karaman Kepenekçi (2006) tarafından geliştirilen Çocuk Haklarına İlişkin Tutum Ölçeği (ÇHTÖ) kullanılmıştır. Bulgular, cinsiyetin Okul Öncesi Öğretim programına kayıtlı öğrencilerin ve okul öncesi öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin tutumları üzerinde etkisi olmadığını göstermiştir. Ancak, OÖÖ lisans programına kayıtlı öğrenciler ile okul öncesi öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin tutumlarının farklılaştığı gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Çocuk Hakları, İnsan Hakları, Çocuk İstismarı.
 
The main aim of this study is primarily to determine whether the attitudes of preschool teachers towards child rights differ from those of preschool education students. The secondary aim of this study is to examine the attitudes of preschool teachers and preschool education students towards child rights with respect to gender. The research group of this study consists of 66 students from METU, faculty of Educational Sciences, Preschool Education department, who gave consent to join the study. Moreover, in order for comparison, 80 preschool teachers are included in the group. Thus, 146 participants in total are included in the research group. In order to examine the attitudes of the participants towards child rights, The Scale of Attitude towards Child Rights (SACR) is used, which is developed by Yasemin Karaman Kepenekçi (2006). Findings show that, among the students registered to preschool education and preschool teachers, gender does not have a significant effect on attitude towards child rights. However, it is found that the attitudes of the students registered to preschool education and preschool teachers differ with respect to child rights. Key Words: Children's Rights, Human Rights, Child Abuse.
 

URI

https://hdl.handle.net/11480/8295

Collections

  • Tez Koleksiyonu [55]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@ÖHÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Niğde Ömer Halisdemir University || OAI-PMH ||

Ömer Halisdemir Üniversitesi Sabiha Şahenk Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Niğde, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
DSpace@ÖHÜ by Niğde Ömer Halisdemir University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@ÖHÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.