Sınıf Öğretmenliği Eğitimi
Recent Submissions
-
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından yordanması
(Niğde Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)İlkokul çağındaki bireylerin yetiştirilmesinde büyük bir paya sahip olan sınıf öğretmenlerine, bu dönem içerisinde önemli roller ve görevler düşmektedir. Sınıf öğretmenlerinin görevlerini ve rollerini başarılı bir şekilde ... -
Sınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve işlevsel okuryazarlığa ilişkin görüşleri
(Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve işlevsel okuryazarlığa ilişkin görüşlerini ortaya koymak için yapılmıştır. Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ... -
İlkokul fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının öğrencilerin tutum, bilimsel süreç becerileri ve akademik başarılarına etkisi
(Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde "Mikroskobik Canlılar ve Çevremiz" ünitesinde laboratuvarda araç gereç kullanarak ders işlemenin öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutum, bilimsel süreç becerileri ve ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının arkası yarın tekniği ile küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarının incelenmesi
(Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)İnsanoğlunun doğayı kendi çıkarları uğruna acımasızca kullanması, sanayileşmenin ve teknolojinin gelişmesi ile birçok çevre problemi ortaya çıkmıştır. Çevre problemlerinin gittikçe artmaya başlaması bilinçli bir çevre ... -
İlkokul öğrencilerinin bilgilendirici metin türündeki okuma hatalarının değerlendirilmesi
(2019)Bu araştırma kapsamında ilkokul öğrencilerin bilgilendirici metin türündeki okuma hataları ve hata türlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokul birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri ... -
Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada, Fernald tekniğine uyarlanmış metinlerin dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığının 2012 yılında 4. sınıflarda okutulmak üzere ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları ile Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarının Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktadır. Araştırma birden fazla değişken arasındaki ilişkinin incelenmesine dayalı ... -
İlkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi ile sosyal bilgiler ders kitaplarının temel insani değerler açısından karşılaştırılması
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Değerler bizi biz yapan, davranışlarımıza yön veren, başkalarının davranışları karşısında tutumuzu belirleyen, insanlarla ilişkilerimizi yönlendirmemize yardım eden, hayatı daha anlamlı kılan prensiplerimizdir. İlk değer ... -
Hayat bilgisi ders kitaplarının Türkiye yeterlilikler çerçevesinde yer alan anahtar yetkinlikler açısından incelenmesi
(2019)Bu çalışmada Hayat Bilgisi ders kitaplarının Türkiye yeterlilikler çerçevesinde yer alan anahtar yetkinlikler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda 'Anadilde iletişim', 'Yabancı dillerde iletişim', 'Matematiksel ... -
İlkokul öğretmenlerinin matematik öğretim kaygıları ile öğrencilerinin matematik başarı ve tutumları arasındaki ilişki
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada ilkokul öğretmenlerinin matematik öğretim kaygıları ile öğrencilerinin matematik başarı ve tutumları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çalışma ilişkisel araştırma modeli ile oluşturulmuştur. Araştırmanın ... -
Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde okul bahçesi kullanımına yönelik görüşleri
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Öğretmenlerin eğitim ve öğretim hakkındaki görüşlerini içeren çalışmalar, öğrenciler için daha verimli olma yolunda büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde okul bahçesi kullanımına ... -
Türkiye'de ilkokul eğitimi alan geçici koruma statüsündeki çocuklara verilen eğitim sorunları ve çözüm önerileri
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Yüzyıllardır insanlar birçok etkenden dolayı göç etmiş, göç artık dünyada olağan bir durum haline gelmiştir. Türkiye Cumhuriyeti ise tarihinde birçok göç edene, sığınma talep eden birçok insana ev sahipliği yapmış, yapmaya ... -
Kelime duvarı yönteminin okuma dil becerisine etkisi
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Öğrencilerin birçoğu okuduğunu anlama sürecinde sorunlar yaşamaktadır. Okuduğunu anlama becerisi çoğu bireyler tarafından Türkçe derslerinde yaşanılan bir problem gibi düşünülmesine rağmen birçok derste etkili olarak ... -
İkinci sınıf matematik dersi sayı yuvarlama ve tahmin konusunda oyun ve etkinliklerin başarıya etkisi
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ikinci sınıf matematik dersi sayı yuvarlama ve tahmin konusunda oyun ve etkinliklerin başarıya etkisini incelemektir. Araştırma, gerçek deneysel modellerden ön test-son test kontrol gruplu desene göre ... -
İlkokulda argüman temelli fen öğretiminin etkililiğinin incelenmesi
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, argüman temelli fen öğretim modelinin, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına, temel süreç becerilerine, problem çözme becerilerine ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ... -
Mobil uygulama destekli öğretimin ilkokul öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarılarına etkisi
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, mobil uygulama destekli öğretimin ilkokul öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarısına etkisinin incelenmesidir. Yapılan bu çalışma deneme modelinde ve ön test- son test uygulama ve kontrol ... -
Okuma motivasyonu ve okuduğunu anlamanın akademik başarıya etkisi
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada okuma motivasyonu ve okuduğunu anlamanın akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay ili Hassa ilçesine ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi algıları arasındaki ilişki
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli yöntemiyle oluşturmuştur. Araştırmanın evrenini 2016–2017 ... -
İlk okuma ve yazma öğretiminde eğitim yazılımlarının kullanımının öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırma ilk okuma ve yazma öğretimi sürecinde kullanılan eğitim yazılımlarına ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymaktadır. Araştırma, nitel araştırma olarak ele alınmış ve veriler gözlem ve görüşme yapılarak elde ... -
İlkokulda öz değerlendirmeye dayalı sesli okuma yönteminin akıcı okuma ve okuduğunu anlamaya etkisi
(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, Öz Değerlendirmeye Dayalı Sesli Okuma Yöntemi'nin normal sınıflarda öğrenime devam eden ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemek ...